Graveslootpad

Ontdek het mooie buitengebied van Kamerik. Wandelen door de polder, over boerenland en langs kleiputten. Geniet van de uitgestrekte weilanden vlakbij Woerden. klompen aan, rugzak op en gaan.

Wandeling: Graveslootpad (8 km)

Startpunt: Boerderij de Boerinn, Mijzijde 6, Kamerik

Opstappunt: Station Woerden

Openbaar vervoer: Bushalte Sluis.

Markering: Groene markering in de vorm van een klomp. De route is in twee richtingen gemarkeerd, zodat u de route zowel links- als rechtsom kunt wandelen.

Route combineren: U kunt de route combineren met het Houtdijkenpad en Teylingenpad. Dit staat aangegeven op de kaart in de brochure en in het veld met markering.

Broedseizoen: De route is tijdens het broedseizoen gesloten van 1 maart tot 15 juni.

1. Vandaag hebben wij dit klompenpad gecombineerd met het Houtdijkenpad, we hebben er 1 grote ronde van gemaakt,gestart bij de Boerinn, het tussenstuk met het pondje overgeslagen, en kwamen op 15,4 km. Een mooi pad,met weidse uitzichten! Veel verhard maar ook lange stukken door de weilanden, soms lekker zompig,maar droge voeten gehouden.Het was heerlijk wandelweer en heerlijk rustig nu in deze tijd vh jaar.Wij hebben weer een fijne wandeldag gehad en genoten van beide klompenpaden!

2. Op zaterdag 24 februari het Graveslootpad en Houtdijkenpad gelopen met een klupje. We begonnen bij station Woerden en liepen eerst het Graveslootpad. Het Brediuspark is erg mooi aangelegd. Daarna het Lignepad ingeslagen. Dit is echt een sompige drassig pad. Hier moet je echt hoge (waterdichte) schoenen aan als het geregend heeft. Aan het eind van het pad enkelen planken/ bruggetjes over. Dan loop je over de Grechtkade. Daarna liepen we naar De Boerinn. In de weilanden liepen veel hazen. Hier zit je meteen op het Houtdijkenpad.
    In Kamerik wat gedronken bij Bistro de Liefhebber. Leuke tent. De Spruitweg daarna is wat saai om te lopen langs de weg. Na de Hollandse Kade gingen we weer de weilanden in. Ook hier behoorlijk natte stukken bij.
    Het laatste stuk langs de Oude Rijn gewandeld. Wel een lang stuk maar verveelt geen moment.
    Echt wel 2 prachtige klompenpaden. Wij hebben ongeveer 17 km gelopen.

3. Nadat we de inlooproute met het Houtdijkenpad hadden gedaan, vonden we ook wel dat we nog dit klompenpad konden lopen. Zo kwamen we uit op een mooie 20 kilometer die we gewandeld hebben.

Het eerste stuk lopen we over de weilanden. Er schieten hazen voor onze neus weg en zien we zwanen en ooievaars in het veld staan. Er liggen ook heel veel restanten van kreeften/krabbetjes. We vragen ons af of die er uitgevist zijn door bijvoorbeeld de reigers die je her en der ziet staan of dat deze door het baggeren uit de sloten zijn gehaald. Thuis zoeken we even op wat voor dieren het zijn, maar dan blijkt het toch om de exoot Amerikaanse Rivierkreeft te gaan. Waarschijnlijk willen we die niet de sloten hebben omdat ze geen natuurlijke vijanden hebben en er daar vast niet veel goeds doen. Ook wandelen we tussen de koeien door en door het hoge gras. We moeten onze voeten goed optillen en dat kunnen we goed merken als we na een aantal kilometers bij de weg uitkomen. Zeker nu we de eerste 12-13 kilometer van het Houtdijkenpad al in de benen hebben.

Het stukje over de weg is dan best even een verademing. We stappen lekker door en er valt zoveel moois te zien met de huizen links en rechts van ons. Tot we weer uitkomen in het park. Bovenop een afgezaagde boom zien we een aalscholver zitten. Hij gaat vast snel weer het water in op zoek naar een lekker visje en dan weer met zijn vleugels gespreid zich door de wind laten afdrogen.

Het laatste stuk door het park vliegen veel libellen met ons mee. Hele mooie blauwe en gele exemplaren zien we. Mooie beestjes met hun dubbele vleugels. We hebben bij veel andere klompenpaden vooral de juffers gezien, maar hier zien we echt de grote, dikke libellen.

Het laatste stuk hebben we uiteraard al gelopen toen we het houtdijkenpad liepen, maar het maakt niet uit. Je ziet altijd wel weer iets nieuws. Bijvoorbeeld een mooie knobbelzwaan die zich rustig laat fotograferen of de reiger die zich achter een bosje heeft opgesteld om daar in een slootje te gaan vissen.

Al gauw zijn we dan ook weer bij het vlotje om ons naar de overkant te brengen en weer richting de auto te lopen. Wij hebben heel erg genoten van dit mooie rondje. We komen nog een keer terug voor de 15 kilometer route om dan echt het meest westelijke klompenpad op onze naam te schrijven. Voor nu waren dit twee prachtige routes met mooie afwisselende stukken. Hartelijk dank voor het onderhouden en beheren van de routes. Wij gaan weer door naar de volgende!

4. Vandaag het Graveslootpad gelopen maar we zijn dikwijls verkeerd gelopen omdat er te weinig bewegwijzering was. Ook lag het trekpontje bij de boerderij de Boerinn nog aan de ketting waardoor we hier een stuk moesten omlopen. Waarschijnlijk in een ander jaargetijde een aardige wandeling maar nu niet bijzonder.

5. Zaterdag 25 februari dit klompenpad gelopen met een lekker zonnetje en een harde NO wind. Leuke afwisselende wandeling met weiland waar het een beetje glibberen was, boeren weggetjes, hekken waar je over moest klimmen, parken en ook wat bebouwde kom. Erg leuk was het trek pontje vlak bij het startpunt de Boerin. Pontje was erg wiebelig, dus niet met teveel mensen op de pont naar de overkant varen.

6. Beste Maria, De kans dat het pad na alle regen van de afgelopen tijd modderig en drassig is, is groot. Vooral de weilanden hebben daar last van. Met vriendelijke groet, Hetty Wilming, coördinator Woerdense Klompenpaden.

7. Mooie wandeling. Een echt klompenpad veelal door de weilanden. Goed te doen met de app.

8. Ik vond met name de bewegwijzering zeer slecht waardoor je meer bezig was met kijken waar je heen moest dan dat je kon genieten van de wandeling

9. Op zich een mooi pad, maar komt zeker niet in mijn lijst van favorieten. Ook had ik veel moeite om de markering goed te volgen. Op meerdere plekken was het voor mij niet duidelijk welke kant ik op moest.
    Heb deze route in combinatie met het Teylingenpad gelopen.

10. Mooie en afwisselde wandeling. Wei, slootjes, hazen. Wel regelmatig de route markeringen geraadpleegd. Het startpunt is inderdaad een verrassende plek. Lekkere koffie en taart

11. Mooie en afwisselde wandeling. Wei, slootjes, hazen. Wel regelmatig de route markeringen geraadpleegd.

12. Wat een mooi klompenpad! Veel afwisseling en verrast door de start locatie bij de Boerinn. Wat een leuke plek!

13. De tweede keer voor mij dat ik het Graveslootpad bij Woerden liep. Deze keer op een ijskoude Eerste Kerstdag, de vorige keer op een voorjaarsdag in juni.
    Dit klompenpad is er niet een met heel veel afwisseling, je loopt flinke stukken door het weiland, er is een trekpontje, bij het startpunt is genoeg te beleven.
    Omdat het pad met 7 km niet te lang is, is het een prima rondje om te lopen wanneer je een uur of twee over hebt.
    video: https://youtu.be/Z_BUXer5c58

14. Wat een goede route. Dwars door t weiland (wat een rust) daarna prachtige parkjes, afsluitend weer dwars door een weiland (heerlijk stil). Bij startpunt de Boerinn mogelijkheid voor drankje en toilet, top. Ik vind het een aanrader.

15. Vandaag deze route gelopen. Een hele leuke route dwars door de weilanden en een stukje Woerden.

16. Vandaag voor de derde keer deze route gelopen; eerste keer alleen, tweede keer met dochter. En nu met echtgenote.
    Ondanks dat het de derde keer was toch nog een stukje verkeerd gelopen.
    Maar dat was nier erg konden we tenminste nog een stukje langer van de route genieten.
    Het blijft een leuke afwisselende route op slechts circa 20 minuten rijden van huis.
    Start bij de boerin (gelukkig voor hun is de lock down voorbij). Al vrij snel het trek – pontje; een prachtig park,
    En een groot stuk door het weiland (een typisch Holland tafereel) met leuke bruggetjes en oversteken.
    We hebben weer genoten.
    Alleen hebben we nu niet dicht langs koeien gelopen. Dat was jammer. Waar zijn zij gebleven?

Frank en cora

17. Ter hoogte van Kamerik aan de Grecht staat aangegeven dat het pad ivm het broedseizoen is afgesloten en er een omleiding is na 4,5 km. Eenmaal daar aangekomen blijkt ook de omleiding afgesloten te zijn.. Uiteindelijk maar weer terug gelopen. Al met al een flinke wandeling geworden.

18. Jammer dat de app zegt 15 maart en we voor een dicht hek stonden. Nu door industrieel sfeervol Woerden terug…

19. De laatste dag voor de afsluiting en omleiding ivm broedseizoen gelopen.
    Wat een leuke tocht : met planken, vlot, hazen, zwanen en een zilverreiger.
    Veel weilanden , dan weer een parkje en dan weer weiland.
    We begonnen in de mist en liepen in de zon terug.
    Na het broedseizoen gaan we voor de oranje route 15 kilometer terug.
    Dank je wel boeren!

20. 28 febr
    Gelopen in het heerlijke zonnetje.
    Op de verjaardag van Amber.
    Leuke route voor herhaling vatbaar!

21. Liepen we vorige week nog door de sneeuw, vandaag tikte de thermometer de 19 graden aan! Daardoor flink wat kilometers door zompig en modderig weiland gelopen, maar dat was te verwachten. Wij vonden het een mooie route, met veel leuke overstapjes. Rennende hazen, rustende zwanen. Stukje door Woerden vrij druk. Aan de Nijverheidsweg leuk stalletje met minibieb, 2 potten jam gekocht. Fijne, zonnige wandelmiddag gehad!

22. Iets te veel weiland naar mijn smaak, maar zou in de zomer met bloeiende slootkant wel eens stuk charmanter kunnen zijn. Bruggetjes, pondje en overstapjes wel weer erg leuk. Dank voor de vrijwilligers en de boeren die hun land openstellen.

23. Voor rust en stilte is dit een heerlijke wandeling, beetje eenvormig, veel weiland. Waar we van schrokken is de grote hoeveelheid mollenklemmen in de weilanden, echt tientallen. Ik denk dat die prachtige beestjes meer last hebben van de boer dan omgekeerd. Sneu, mee stoppen. Ik denk dat ooievaars, reigers en zilverreigers wel op natuurlijke manier het evenwicht handhaven.

24. Vandaag de route gelopen. Het is een heerlijke route; ideaal voor de zondagmiddag.

25. Maandag 21 sept liep ik het Graveslootpad. Het is een echte polderwandeling door uitgestrekte weilanden (wat mij betreft zelfs iets teveel weiland). Ik startte bij het station van Woerden. De aanlooproute is minder dan 1 km. Landgoed Bredius is mooi, het stukje langs de Grecht is super en het vlot is hilarisch. Ik vond de markering prima in orde. Het klompenpad is prima te combineren met een (stads)wandeling door Woerden. Hier lees je mijn blog: https://www.wij-wandelen.nl/graveslootpad-klompenpad/.

26. Hallo,
    Wat een heerlijke route door de polder.
    Jammer dat de genoemde cijfers op de gedownloade kaart niet verklaard worden.
    Kan dit in de beschrijving vermeld worden?

Met vriendelijke groeten
    Vicky

27. Beste Yolanda,

Van de Klompenpaden zijn geen gps tracks beschikbaar. Je kunt ze wel lopen aan de hand van de app.

Hetty Wilming – mede coordinator Klompenpaden Woerden

28. Goedemiddag Lies,

Bedankt voor je reactie. Goed te horen dat jullie genoten hebben van het polderlandschap en onderweg ook nog vogels hebben gezien.
    We zijn ons er van bewust dat de bewegwijzering van het pad minder is dan je gewend zou zijn van een Klompenpad. Nu we weer kunnen controleren na het broodseizoen gaan we de markeringen nalopen, aanvullen en vernieuwen.

Hetty Wilming – mede coordinator Klompenpaden Woerden

29. Wij hebben de route met veel plezier gelopen maar vonden de bordjes niet altijd even duidelijk of goed zichtbaar bevestigd.
    Een typisch Nederlands landschap met dijkjes, water, weiland en heel veel koeien onderweg. Leuk met t trekpontje en de start bij de Boerinn waar veel activiteit was.
    Veel vogels gezien, waaronder een purperreiger.

30. Beste Groenehartstocht,

Bedankt voor het bericht. We begrijpen de verwarring over de einddatum van het broedseizoen. Zelf heb ik bij een recente controle ook gezien. Er wordt overlegd met alle betrokken organisaties om voor volgend jaar tot een eenduidige termijn van het broedseizoen te komen. Voor nu: de Klompenpaden houden 15 juni aan, dus onze paden mogen belopen worden.

Hetty Wilming – mede-coordinator Klompenpaden Woerden

31. Op deze website en in het veld(A4 in plastic hoesje) wordt het broedseizoen vermeld tot 15juni.

Echter vanuit het wandelroutenetwerk|recreatieschap midden Nederland zijn nieuwe bordjes geplaatst met 1juli.

Wat is nu?

32. Zoals eerder iemand schreef: bordje en app komen op een stukje niet helemaal overeen…. Op de kaart ziet de route er ronduit saai uit: rechttoe rechtaan. In het echt is het een typisch Hollandse route, riviertje, polder, weiland. Door het broedseizoen kunnen delen van de route gewijzigd of afgesloten zijn.
    Video: https://youtu.be/x5_ApkCTUYg

33. Beste Fred,

Bedankt voor de feedback! De vermelding van het broedseizoen hebben we direct aangepast. En de fout in de app lossen we zo snel mogelijk op!

Groeten,
    Team beheer Klompenpaden
    Landschap Erfgoed Utrecht

34. Vandaag weer eens een deel van het Graveslootpad gelopen in combinatie met het Teylingenpad. Blijft toch een heel mooie wandeling met veel weiland, bruggetjes, en trekpontje. Nog wel steeds dezelfde twee aanmerkingen als in mijn commentaar op 16 juni 2019.

1. De route in de app komt niet overeen met de route in het veld. Dit betreft het westelijke stuk vanaf de Gravesloot door het weiland richting de Grecht. Mensen die blindelings de app volgen kunnen daardoor 50 meter te vroeg rechtsaf slaan en het verkeerde weiland inlopen (ook al staan er geen routebordjes). Dit is mij in juni overkomen.

2. Er staat nog steeds bovenaan de wandeling vermeld dat route is gesloten tijdens broedseizoen tot 15 juni. Echter de informatieborden langs de Gravesloot vermelden dat de route is gesloten tot 1 juli.

35. Beste Karin en Hetty en andere wandelaars,

Leuk dat jullie zo enthousiast zijn over de route en jullie ervaringen en feedback delen!

We hebben inderdaad begrepen dat de haan langs de route niet blij is met wandelaars in de buurt van zijn kippen. De eigenaar gaat een rustiger plekje voor de haan zoeken. Mocht u dit weekend nog wandelen en de haan en zijn kippen zijn er nog, loop dan voor uw eigen veiligheid even met een grote boog om hen heen.

Hilde van ’t Klooster
    Team beheer Klompenpaden
    Landschap Erfgoed Utrecht

36. Op 21 december het Graveslootpad gelopen. We begonnen gelijk met een groep wandelaars van IVN. Dat was leuk want daardoor kregen wij ook uitleg over de boerderijen gelegen op de kleiruggen, de rode ijzerhoudende beekjes en de pestbosjes. Later zijn we met ons 2en doorgewandeld. Wel drassige en modderige stukken maar na een week regen was dat ook wel te verwachten. Leuk het stukje met de 7 bruggetjes en het mobiele kippenhok. Tussen de nieuwsgierige kippetjes op de foto. Alleen mannetje haan was niet echt blij met ons…. ?? Als afsluiter de trekpont en even genieten van het uitzicht over Wierden in de uitkijktoren. Ondanks dat de wandeling er op de plattegrond er vrij saai uitziet was het verre van dat. Veel plezier gehad ?

37. Vandaag 16 juni gelopen icm Teylingenpad. Met de klok mee vanaf station Woerden. Prachtige wandeling met een totale lengte van ca 23 km. Eigenlijk dezelfde problemen ervaren als Karin. Aandachtpuntjes voor de routebeheerders lijkt mij.

1. De route het weiland in vanaf de Gravensloot is niet duidelijk. Ik heb de kaart in de app gebruikt, maar deze lijkt niet overeen te komen met de route in het veld. Heb hierdoor een stuk omgelopen over lastige slootkant (veel kuilen onder het hoge gras). En heb sloot moeten oversteken over smalle wiebelige plank om weer op de gemarkeerde route te kpmen.

2. De route vanaf de Boerinn terug naar Woerden is niet toegankelijk tussen 1 april en 1 juli volgens de informatieborden aan de Woerdense kant. Dit staat niet vermeld bij de bijzonderheden van de wandeling. Tevens staat dit aan de Boerinn kant niet op borden aangegeven voor zover ik heb gezien.

38. Vandaag dit klompenpad gelopen. Prachtige wolkenpartijen, mooie route maar jammer dat we hem niet helemaal volgens de bordjes hebben kunnen lopen. Volgens de site is deze route gesloten ivm broedseizoen tot 15 juni maar onderweg volgens de bordjes tot 1 juli. Hierdoor verwarring en vervolgens over weilanden gelopen waar geen pad loopt omdat we niet verder konden ivm slootjes. Bewegwijzering was er toen niet meer maar gelukkig mbv de app af kunnen maken.

39. Vandaag dit pad gelopen tegen de klok in. Bij het Thijssenpad staat het afstapje bij het laatste hek dusdanig los dat het misschien de moeite waard is om er even naar te kijken, ter voorkoming van valpartijen.

40. Vandaag deze route gelopen van station Woerden. Groot pluspunt: bus vanaf station kun je overslaan, de (aanloop) route is bijna meteen vanaf het station al mooi (aanlooproute) en afwisselend (Landgoed Bredius)! De wandeling zelf vond ik ook heerlijk. Inderdaad veel weiland, maar soms snak ik daar als (stads)mens naar – heel veel lucht, licht en ruimte om je heen. Eén pontje genomen (leuk).
    Zelf was ik blij dat ik ook de app heb, om af en toe te checken of ik nog goed zit. Route is in principe goed aangegeven, maar voor je het weet mis je een aanwijzing (ik tenminste). Erg fijne wandeling.

41. Beste Adriaan,

Hartelijk dank voor je compliment over de afwisselende route.

Vervelend dat een van de pontjes onbruikbaar was. We geven aan de eigenaar van het pontje door dat er een paaltje is afgebroken. Daarnaast vragen de vrijwilligers van het Klompenpad naar de markeringen tegen de klok in te kijken.

Nog veel wandelplezier op de Klompenpaden. Vanaf morgen kun je ook het nieuwe Klompenpad (101ste) bij Tienhoven lopen.

Team Klompenpaden Utrecht

42. Heerlijk banjeren door o.a. de weilanden in “Het Groene Hart” tijdens deze afwisselende route.
    Jammer dat ze niet goed onderhouden is, diverse routeaanduidingen zijn niet goed bijgehouden wanneer je tegen de klok in loopt! Daarnaast is het vervelend dat 1 van de 2 pontjes onbruikbaar is, doordat één van de geleidingspaaltjes is afgebroken. Gelukkig kun je op 200m over een hek klimmen en toch je wandeling voortzetten.

43. Vandaag de zoveelste klompenpad gelopen met mijn vrouw met redelijk weer. We zijn begonnen op de parkeerplaats van de Boerinn en hebben tegen de klok in gelopen. Het begin van het pad was een beetje moeilijk te vinden maar met de app gevonden. De app was onderweg ook wel belangrijk want op sommige stukken (kruispunten) is de sticker verdwenen. De route bedraagt volgens de gps 7,6 km. Het eerste stuk over het weiland vonden wij nogal saai eerlijk gezegd. Het middenstuk is wel mooi. Je loopt door Kamerik en door een park met allemaal vennetjes. Het laatste stuk is weer weiland, maar hier heb je een avontuurlijke onderbreking want je moet jezelf met een pontje over de sloot heen trekken. Wat wel een pluspunt is dat er Horeca is op het begin- en startpunt, Je kan dan ff naar het toilet en een drankje nemen. Voor degene die van lange wandelingen houden over de weilanden is dit een aanrader. Wij houden zelf van meer afwisseling dat wij al diverse malen hebben meegemaakt op de klompenpaden. Vrijwilligers wederom bedankt

44. Mocht je buitenlandse gasten hebben, neem ze dan zeker mee op deze route. Genoten van het oer Hollandse landschap. En we hadden ook nog eens oer Hollands weer: beetje gespetter, maar vooral heel mooie wolkenluchten. Een echt klompenpad met wandelingen door veel weilanden. Het eindpunt is een prima plek om nog even na te genieten met een kopje koffie.

45. Dit pad vandaag gelopen met de klok mee. Begonnen op ‘s-Gravesloot nabij J. Israelstraat of laan. Het land in met mooie vergezichten, torens van Woerden, Kamerik en Kanis. In een weiland gelopen met een koppel van wel 200 roodbonte koeien. Bij Bredius is prachtige natuur, maar vreselijk lopen dwalen, ondanks plattegrondje van de site.
    Kwam een paar dames tegen die ook niet meer wisten waar ze heen moesten. Heb ze nog advies gegeven, maar achteraf bleek het een verkeerd advies. Sorry dames. Heb bij Bredius vanaf ‘s-Gravesloot de route tegen de klok ingelopen om te ontdekken waar het fout ging.
    Aan het eind van ‘s-Gravesloot moetje 2 x rechts, kom je bij een hek met 2 stickers. Die stickers moeten een kwart slag naar rechts met een pijl naar boven, dan mis je ze niet. En bij het overstappunt staan allerlei stickers maar niet een sticker dat je rechtsaf moet. Toch jammer dat het plezier door slechte bewegwijzering wat minder wordt.
    Dit was mijn 57e pad en weer iets heel anders dan Veluwe, Betuwe, Land van Maas en Waal of Utr. Heuvelrug.
    Enfin, ik heb 2 en een half uur gelopen voor 8 km, ik ben i.i.g. weer fit. Bedankt iedereen.

46. Op vrijdag 8e juni hebben we met 5 personen het pad gelopen. Ja, het heeft mooie delen, zeker. Maar vergeleken met veel andere paden was het niet altijd even makkelijk de goede route te blijven volgen. Vooral als je de weilanden ingaat.
    Dan was er ook nog een bijna gevaarlijk bruggetje dat ons van het ene naar het andere deel van het pad hielp. De horecamogelijkheid bij De Boerinn maakt veel goed, een leuke en handige (tussen)stop. Want wij waren de wandeling begonnen vanaf station Woerden.
    Het is voor mij – en ik denk dat ik voor de rest van de groep mag spreken, dus voor ons – een gemiddeld mooi en leuk pad met de nodige afwisselingen.
    PS : omdat we met een paar (fikse) buien te maken hadden was het wandelen al wat minder leuk, ontspannen …

47. Op maandag 10 augustus 2015 hebben we het Graveslootpad gelopen. Gestart op het punt bij de kruising Oudelandseweg-Gravesloot. Een prachtige tocht door het hoge gras. Een kop koffie met wat lekkers bij de Boerinn en via het Grechtpad terug naar Woerden. Onderweg leuke ontmoetingen met roodbontvee, schapen en paarden. Een eenvoudige wandeling van 8 km met prachtige vergezichten over de weilanden van Kamerik. Echt een aanrader voor twee uurtjes ontspanning.

48. Even moet me van het hart dat we zo`n mooi afwisselend land hebben met zoveel mooie wandelpaden. Dan k aan alle boeren dat we over hun grond mogen wandelen dus hou het netjes mede-wandelaars !! ook vrijwilligers dank die dit pad onderhouden ,zo mooi puur natuur wel moet je de route of op papier of op GPS hebben jammer dat de organisatie alleen de routes op en app zet en niet op gps dit was mijn 52 e pad en behoord bij de top 10

49. Vanmiddag deze wandeling gelopen. Leuk en best afwisselend, zo tussen de weilanden en door een stukje Kamerik. Echter, ook op deze route zijn delen afgesloten in verband met het broedseizoen! Dus gesloten vanaf 1 mei tot 15 juni. Met de app op de telefoon in de wandeling best te doen. Zonder GPS lijkt het ons moeilijk, want we hebben geen bordjes gezien voor een alternatieve route.